} -->

Sabtu, 24 November 2007

Easy to Learn-Version-1.0 Beta

Pada bahagian ini tedapat 2 butang pegun interaktif dan 1 butang animasi objek 3 dimensi beserta animasi jam. Kesemua elemen itu akan muncul selepas animasi pembukaan pintu. Butang yang berkonsepkan nod music adalah untuk menghubungkan anda ke bahagian “Audio Player”. Butang yang berkonsepkan rekabentuk topi graduasi pula akan menghubungkan anda ke bahagian “Learn Menu”. Kedua butang tadi akan berubah menjadi butang yang besifat cerah ketika penunjuk bergerak (cursor) anda berada di atasnya.

Animasi objek 3D yang berbentuk logo studio kami itu akan menghubungkan anda ke bahagian “Esan Studio Introduction”. Jam yang tersedia di bahagian ini adalah mengikut tetapan jam pada komputer anda.

Paparan ini melibatkan 3 elemen iaitu animasi, audio dan teks. Semua elemen ini dikawal oleh anda dengan menekan butang. Butang yang disediakan adalah seterusnya ( next ( >> ) ), pergi sebelum (previous ( << ), dan butang untuk mengawal elemen animasi dan audio. Butang next dan previous adalah untuk memilih huruf yang anda ingin pelajari manakala huruf yang anda pilih itu berfungsi sebagai butang untuk mengawal elemen audio dan animasi. Teks melibatkan typeface jawi dan rumi. Animasi digunakan untuk memaparkan masa dan sebagai tanda perdagangan (objek 3D ber bentuk “S”). Selain itu, untuk menunjukkan situasi mulut yang tepat untuk menyebut sesuatu huruf , animasi keratan kepala kartun dibekalkan. Tambahan pula proses pembelajaran dibantu dengan audio yang memberi contoh bunyi sebenar huruf yang dipilih. Butang Song adalah untuk menghubungkan kebahagian Audio Player sekiranya anda terasa bosan atau ingin berehat

sebentar manakala Menu menghubungkan anda ke bahagian Menu.

Ini adalah paparan kedua iaitu sambungan. Selepas grafik bentuk burung pada paparan pertama diklik, paparan pertama akan menjadi kelam dan grafik-grafik bentuk burung tidak lagi berfungsi sehingga butang berbentuk pangkah yang terdapat dalam kotak menu pilihan audio diklik. Kotak menu tersebut mengandungi 3 butang merah pengawal elemen audio yang dilabelkan sebaris dengan nama sesuatu objek mengikut bahasa tertentu. Animasi kelipan bulat kuning cerah akan bermain di atas objek yang telah diklik.

Skrin ini memaparkan nama-nama lagu berdasarkan nama kumpulan nasyid disebelah kiri. Turut dilengkapi butang “pause”, “stop” dan “play” untuk mengoperasikan muzik atau audio. Terdapat butang “learn” dan “menu” untuk menyambung ke bahagian lain.

Latar belakang :lukisan bermotifkan kreativiti pereka projek.

Skrin ini memaparkan maklumat penubuhan awal dan perancangan dalam syarikat.apabila butang yang berkonsepkan bentuk dua radas yang digunakan oleh saintis diklikkan

Latar belakang : pergerakan 3-D beraudio

Dilengkapi butang keluar yang bentuk petak bertanda “X” ditengah.

Tiada ulasan: